onsdag 21 november 2007

Norrtälje i Europa

Har nyligen läst en artikel i Ny Teknik där en konsult i organisationsutveckling berättar om att Svenska företag missar EU-miljarder. Det kan jag tacka bland annat Bernt Tiberg i Luleå för, som skriver om detta på sin blogg. Han gör det på ett oefterhärmeligt humoristiskt sätt under rubriken Kungahuset förlorar EU-bidraget. Som ordförande i en organisation, där vår verksamhetsledare är mera uppdaterad än de flesta i fråga om möjligheten att söka EU-bidrag, är jag inte förvånad. Det var på tiden, skulle man kunna säga. Men eftersom jag här är mitt privata jag, som på min blogg inte ska dra in den organisation, som mitt hjärta bultar för, nöjer jag mig med att dela med mig av sådant som kan intressera andra norrtäljebor för de möjligheter som EU-medlemskapet rymmer.

Inga kommentarer: