lördag 18 september 2010

Något att tillägga?

Nej, idag känns det som att allt jag har haft att säga till stöd för Piratpartiets politiska program, har blivit sagt. Känner mig helt urblåst och tom. Därför känns det uppfriskande att läsa Calandrellas Aktivismrapport nr 7, som visar att ett budskap måste bäras ut till folket om det ska få fäste. Det finns hopp om framtiden när det finns unga människor som tror så mycket på Piratpartiets idéer att de gör sig ett sådant omak. Men detta grumlas av att Christian är så sugen på att spekulera om effekterna av opinionsläget att det kan ta geisten ur vem som helst. Om han inte ser upp, får han bära ut flygbladen själv nästa gång.


Det skulle inte skada om han och andra någon gång tänkte i de banorna, så att de kunde inse vad som kräver förankring hos andra i styrelsen – innan det förs ut på gator och torg. Visst har vi åsikts- och yttrandefrihet, men de kan inte komma ifrån att det som kommer ur munnen på ledande pirater får en annan effekt, än om vi andra tycker det ena eller andra. Innan jag hunnit bli riktigt låg, nås jag lyckligtvis av Rick Falkvinges förtydligande. Men jag har fortfarande svårt att smälta att detta orerande tagit fart redan nu, vilket visar att vi sätter större tilltro till opionionsmätningar än ett genomfört val.


Efter detta hämtar jag ytterligare kraft hos några andra pirater: Skivad lime, Emma Opassande, Lars-Erick, Anna Troberg, Sagor från Livbåten, Carl Johan och Magnihasa. I morgon har jag lovat vara värd några timmar vid ett par vallokaler och sedan åker jag till Sundbyberg för valvaka. Därför loggar jag nu ut för att slappa framför TVn en stund.


3 kommentarer:

Lars-Erick Forsgren sa...

Ja, nu måste vi koppla av lite.

Beelzebjörn sa...

Lycka till Gun (:~~~~

Gun Svensson sa...

@Lars-Erick: Ja, och sända en tacksamhetens tanke till alla dem som dragit sitt strå till stacken. Ett stort tack till dig för all support!

@Beelzebjörn: Tack och lycka till dig och alla andra pirater. Vi vet att vi gjort vad vi förmått och att det är gott nog. Ingenting kan hindra en idé vars tid har kommit, som någon klok person har sagt. Det betyder att tiden arbetar för oss :)