söndag 4 juli 2010

Söndag i Almedalen

Eftersom Anna Troberg har beskrivit livet i Piraternas Camp här i Almedalen, på ett oslagbart sätt, blir mitt bidrag att beskriva fortsättningen av söndagen så här långt. Vaknade i god tid och efter en god frukost gjorde vi oss klara för att hälsa på Brit Stakston & Co Sociala medieakuten med start kl 10.00.


Framme i tid, men lokalen Café Milagro var redan fylld till bristningsgränsen, varför vi slog oss ner vid caféborden utomhus och Emma kopplade upp sin dator på nätet och sökte upp JMW Kommunikations blogg och följa aktiviteten på nätet, till flera andra gästers förtjusning. Ett helt gäng pirater fick här visa internets styrka - även ur fysiskt fullpackade rum kan information ta sig ut. I slutet av sändningen kom intervjun, som Jocke Jardenberg gjort med Emma, Josh och mig kvällen innan.


Då blev det offentligt att jag utropat Emma till Piratpartiets makthavare nr 1. När intervjun gjordes undrade Jocke vad Rick tyckte om det. Jag svarade som sanningen var att jag inte frågat honom, utan utgick från att Rick, precis som vi andra, ser Emma som den klippa hon är för oss alla. Efter det att intervjun gjordes berättade jag om detta för Rick, som spontant utbrast: Helt OK och bäst av allt att du inte tänkt tanken att du skulle behöva be om lov!


Nu sitter jag vid Bloggplats H12 - en oas för oss bloggare. Emma, Rick, Anna m fl har dragit iväg mot hamnen för en välbehövlig lunch och jag tänker ansluta mig.
Intressant.

Inga kommentarer: