fredag 7 maj 2010

Vårens stora fest i Satelliten, Sollentuna.



Under rubriken "Pirat - gamla människan!" ska jag berätta om min väg från politiskt obunden tyckare på den här bloggen fram till att vara kandidat på Piratpartiets riksdagslista i Stockholms stad och län samt landet i övrigt. När jag tittat tillbaka till tiden före och efter den 9 juni 2008, kan jag se att den kunskap, som jag skaffat mig med hjälp av den här bloggen, internet och umgänget med alla er andra här, kunde det inte sluta på annat sätt. Det började med FRA, datalagringsdirektivet och IPRED. Sedan har jag upptäckt att det pågår en världsomspännande kamp för budbärarimmunitet, nätneutralitet och ett öppet internet mot alla de krafter, som på fullaste allvar tror att de ska kunna övervaka och kontrollera nätet utan att våra demokratiska fri- och rättigheter går förlorade.

Valet 2010 är ett avgörande vägval - om svenska folket vill visa vad man tycker om FRA:s lagkluster - därför gör jag allt vad jag förmår för att väljarna ska inse värdet av att lägga sin röst på Piratpartiet. Först när Piratpartiet kommit in i Sveriges riksdag kommer de etablerade partierna att förstå hur viktiga frågorna kring ett skyddat privatliv, delad kultur och fri kunskap är.

Sedan drar jag till Borås och som reselektyr har jag Politik 2.0, som vi alla medverkande fick smygläsa igår kväll på ett mingelparty i Gamla Stan. Kanontrevligt! Dessförinnan var en del bloggare inbjudna till Lind & Co för att möta författaren Anders Jallai, som skrivit boken "Spionen på FRA". Mycket intressant! Böckerna tar jag med som reselektyr t o r Borås.

Intressant.

2 kommentarer:

Jonas Forsberg sa...

Intressant vinkling av bloggarmötet med Anders Jallai. Läs alla kommentarer om du orkar :)

Gun Svensson sa...

@Jonas Forsberg: Den kulan visste var den tog :) Det ska bli intressant att följa den vidare utvecklingen kring boken.