tisdag 17 juni 2008

Idag lyssnar vi på debatten

Det finns inte mycket kvar att säga - gör det därför lätt för mig och länkar till Bloggportalen och Knuff.se där vi bloggare synliggör det som vi skriver samt ett par av alla dessa bloggar, som skrivit mycket bra inför beslutet om Lagen om signalspaning - kallad FRA-lagen eller Lex Orwell. Här Opassande och MinaModerataKarameller. Hör samtal i Rapport-studion och rekommenderar naturligtvis även deras Playfunktion, finns här. Läs även Dagens Arena. Och naturligtvis Norrtelje Tidning.

Själv klär jag mig i vitt för att visa var jag står och besöker Medicinmottagningen på vårt fantastiska Norrtälje sjukhus för en ordentlig undersökning. För några år sedan var det detta sjukhus akutmottagning, som var i fara - då stod Norrtäljeborna upp som en gemensam kraft oavsett var man stod partipolitiskt - idag har vi ett unikt samarbete mellan kommun och landsting - Tio100 AB - som på beställning av Tio100-nämnden sköter all vård. Då gick det vägen. Jag hoppas att det gör det nu också. Då var vi eniga kring en lokal eller regional fråga - idag möts människor över partigränserna för att påverka politikerna att ta ansvar i en nationell fråga. Nu får vi lyssna på riksdagsledamöterna och sedan hoppas på det bästa.

Inga kommentarer: